fbpx

3 RUTINE KOJE MI OLAKŠAVAJU ŽIVOT

3 rutine koje mi olaksavaju zivot

Danas dijelim s vama svoje tri rutine koje mi olakšavaju život inače, a u uvjetima karantene pogotovo.

POČETNI ŠOK I ZAŠTO BAŠ RUTINE

Je li i vaš prvi osjećaj s početkom karantene bio osjećaj da je svaki dan vikend, ali nekakav čudan vikend? Ja sam se prvo počela osjećati baš tako. Kao da je svaki dan subota ili nedjelja, ali ne mogu na izlet. Ne mogu niti s prijateljicama na kavu. Još kad nas je sve u kući uhvatila nervoza zbog konstantnih pooštravanja epidemioloških mjera… Ubrzo nitko nije znao ni koji je datum ni koji je dan u tjednu. Situaciju su dodatno pogoršali škola na daljinu, otežano poslovanje i pad prihoda. O potresu bolje da ni ne počinjem, ali i ako vas nije zadesio mogli ste doživjeti malo stresa.

Nešto je pothitno trebalo učiniti…

Kao profesionalna organizatorica itekako sam svjesna stvarnih prioriteta. Odmah sam odlučila zaštititi svoju obitelj i sebe od prijeteće psihoze, panike ili očajavanja. Znala sam da su upravo organizacijske vještine sada nužno potrebne svima u kući. Zato sam odlučila maksimalno iskoristiti vlastite. Kako su pak, rutine najmoćniji organizacijski alat, počela sam upravo s rutinama.

MOJE 3 RUTINE KOJE MI OLAKŠAVAJU ŽIVOT 

  1. JUTARNJA RUTINA

Spomenuti osjećaj da je svaki dan kao neki čudan vikend, pretvorio se u kasnije ustajanje, kasniji doručak i preskakanje jutarnje tjelovježbe. Ostatak dana bio mi je (a i ukućanima) sporiji, ali ne i opušteniji. Bio je napetiji i time i neučinkovitiji. Znajući da mi takva svakodnevica neće donijeti ništa dobroga, vratila sam se najjednostavnijem i najboljem načinu održavanja fokusa. Vratila sam se svojoj jutarnjoj rutini.

Kako i inače radim od kuće, imam dobru jutarnju rutinu jer mi o njoj direktno ovise produktivnost i poslovni uspjeh. Radite li i sami od kuće onda jako dobro znate o čemu govorim. Nama je poslovica “po jutru se dan poznaje” zaista pitanje opstanka. No, moje kćeri mi često kažu da sam na rubu OKP-a (opsesivno-kompulzivnog poremećaja) i ja ih razumijem. 😀 Nije lako s nama “posloženima” koji često gnjavimo s kojekakvim pravilima. No, u kriznim okolnostima granica između spontanosti i apatije vrlo je tanka i dobre rutine su jednostavno nužne za održavanje prisebnosti i mentalnog mira.

Ovo su dijelovi moje uobičajene (i sada krizne) jutarnje rutine:

  • ustajanje u 6h (odmah nakon zvuka alarma)
  • temeljito prozračivanje spavaće sobe, dnevnog boravka i blagovaonice (ujutro boravim u dnevnom boravku tj. ne idem u svoj kućni ured)
  • kuhanje kave
  • higijena i oblačenje (rad u pidžami nije rad)
  • pospremanje kreveta
  • pisanje i/ili čitanje uz kavu (od 6:30 – 8:00)
  • jutarnji trening u zatvorenom (cca dvadeset minuta)
  • tuširanje
  • doručak i druženje s obitelji
  • odlazak u kućni ured (u 9:00)

Tijekom vikenda ustajem u 7 sati ili najkasnije 7:30. Umjesto poslovnih zadataka uglavnom obavljam one kućanske. Ipak, aktivna sam na svojim poslovnim profilima društvenih mreža. Jutarnje pisanje, čitanje i tjelovježbu ne preskačem niti vikendom niti na ljetovanju. Izuzetak su bolest ili neke druge izvanredne okolnosti.

  1. RUTINA TJEDNOG PLANIRANJA

Smatram da je savladavanje rutine tjednog planiranja prvi korak u boljoj organizaciji vremena. Zapravo, prvi korak bio bi znati što želiš u životu, u godini i u mjesecu. No, to je već preopširno za jedan blog i traži malo ozbiljniju edukaciju.

Mnogi moji klijenti (većinom zaposlene žene i majke) traže moje savjete upravo iz tog područja. No kako su većinom prezauzeti, mnogi i izvan Zagreba i Hrvatske, pokrenula sam online edukacijski portal. Upravo sada, dok ovo čitate, mnogi od kuće prate radionicu “Organizacija vremena – od želje do rezultata” ili radionicu “Kako isplanirati tjedan”. Osjetite li potrebu nakon čitanja ovog teksta za dodatnim učenjem, dobrodošli ste pridružiti se našoj online zajednici. 🙂

3 rutine koje mi olaksavaju zivot

No, vratimo se na rutine.

PREDNOSTI RUTINE TJEDNOG PLANIRANJA

Princip rutine tjednog planiranja dragocjen je zbog dvije važne činjenice:

  • Sastavljajući tjedni raspored zapravo odjednom planirate sedam dnevnih rasporeda – Naravno da ne možete unaprijed znati svih sedam dana u potpunosti. No, imate prilično jasnu sliku kako će glavnina tjedna izgledati i što je od nadolazećih obaveza najvažnije. Planirajući za više dana unaprijed, svaki od dnevnih rasporeda je objektivniji i zapravo lakši. Prije svega ne pokušavate planirati svaki dan nakon što je već počeo, dakle tog jutra jer su osnovne rutine već poznate i zabilježene.
  • Tjedni raspored odlična je zaštita od nepotrebnih zadataka i distrakcija – Ovo je prvo što uočite kad počnete primjenjivati svoj tjedni plan i raspored! Samo jedan pogled na vašu tjednu tablicu dovoljan je da se podsjetite na objektivni razlog zbog kojem ćete lakše odbiti iznenadni poziv, zahtjev ili jednostavno nametanje neželjenih ljudi ili aktivnosti. A tko ne bi želio naučiti lakše reći ne?!

Svoj tjedan planiram tijekom vikenda. Pri kraju svakoga dana samo se podsjetim na obaveze za idući dan. Moja pravila tj. dijelovi ove rutine su:

  • Svaki dan imam najviše dva dnevna cilja – Sve ostalo što za taj dan isplaniram ne smatram nužnim i ne doživljavam kao neuspjeh u slučaju neizvršenja.
  • Tjedne aktivnosti grupiram po danima, a dnevne po satima – Na primjer: ponedjeljkom snimam video objave, srijeda je dan za administraciju i računovodstvo. Četvrtkom pišem svoj redovni tjedni newsletter  .Većinu kućanskih poslova raspoređujem na dane vikenda ili na večeri radnih dana. U kućnom uredu sam od 9-12h te od 16-18h, a sredina svakog dana rezervirana je za nabavke, kuhanje i druženje s obitelji.

Specifičnost mog tjednog plana je ta da radim i individualna savjetovanja. To znači da dio vremena trošim i na pripreme za sastanke i rad sa klijentima kao i na odlazak na lokaciju i povratak. To je još nekoliko dobrih razloga za ograničen broj dnevnih ciljeva i strogo određivanje prioriteta.

  1. RUTINA BRIGE O SEBI                                                             

Mudri ljudi uče na tuđim greškama, oni malo manje mudri na vlastitim, a oni treći ne uče uopće. Ne smatram se naročito mudrom, ali imam dovoljno mudrosti da učim na greškama, kako tuđim tako i vlastitim. Što se tiče brige o sebi, o toj sam vrsti važne životne rutine nažalost imala priliku naučiti od vlastite majke. Kažem nažalost jer, kao što sam to opisala u svojoj knjizi, moja mama nije imala rutinu brige o sebi. Na kraju je to sama najskuplje platila.

Mama je bila jedna od onih žena koje svu svoju fizičku i psihičku energiju ulažu u druge, većinom u svoju obitelj. Pritom je u potpunosti zapostavila svoj društveni život, svoje osobne interese, svoje strasti, želje i snove. O svemu tome niti je govorila niti davala ikakve znakove žaljenja. Dok smo mi ostali u obitelji prepoznali pravu istinu, bilo je već kasno.

ZA BRIGU O SEBI POTREBAN JE STAV

Zato vam danas svoju brigu o sebi mogu opisati kroz ove svoje svakodnevne aktivnosti i stavove:

  • Ustajem prije ukućana radi uživanja u opisanim dijelovima jutarnje rutine – volim samoću i važna mi je za punjenje vlastitih baterija za one dijelove dana u kojima sam posvećena ljudima i zadacima; pisanjem i čitanjem brinem o svom umu, a vježbanjem o svom tijelu
  • Potpuno izbjegavam “mainstream” televizijski i internet sadržaj – Odbijam konzumirati ono što mi se plasira pod “važno” ili “zabavno”. Inzistiram na tome da sama biram što ću i kada gledati, čitati ili slušati. Nije tako bilo oduvijek, ali otkako to prakticiram mentalno sam se preporodila! I ne samo to – nisam više na meti kojekakvih distrakcija koje su ogroman gubitak vremena.
  • Odlučno (ali pristojno!) odbijam ili izbjegavam sve ljude koji negativno utječu na moj život – Odbijanje podrazumijeva direktnu komunikaciju i nije jednostavno. Izbjegavanje znači da se niti ne dovedem u situaciju da do direktne komunikacije uopće dođe. Tu naravno postoji “kvaka”, a to je činjenica da sve one koje ne možemo uvijek izbjeći (kolege, šefovi, obitelj) moramo odbiti upravo komunikacijom. Pritom možemo odustati ili na to gledati kao na dio brige o sebi pa to ipak naučiti. Ja biram ovo zadnje.
  • Redovito kontaktiram sa ljudima koji su mi važni, a nisu obitelj – Makar kratki telefonski razgovor ili poruka u najzauzetijim danima. Briga o “mojim” ljudima jednaka mi je brizi o meni samoj. To su ljudi od kojih učim, ljudi s kojima dobrovoljno provodim vrijeme i koji obogaćuju moj život, a time i moje mentalno zdravlje.
  • Opraštam samoj sebi bez grižnje savjesti – Tu sam kao i mnoge moje klijentice imala najviše izazova, a imam ih i danas. (Žene šta je to s nama?! 😀 ) Tu je i primjer moje mame i njezinog vječnog “moranja”. Ipak, danas puno lakše uzmem odmak i pauzu kad mi to vlastito tijelo i um traže i jednostavno si oprostim neobavljene zadatke.

MENTALNI MIR JE NEPROCJENJIV

Kao što vidite i kao što to obično biva, osobno iskustvo najbolji je učitelj. Život moje mame tj. njegov nagli kraj bio je jedan od glavnih pokretača mog osobnog razvoja i brige o sebi. U konačnici bio je i veliki utjecaj na nastanak Slagalice. Sada vam je možda malo jasnije zašto osim o ormarima i planovima toliko pričam o mentalnom miru kao temelju osobne organiziranosti.

3 rutine koje mi olaksavaju zivot

RUTINE ODREĐUJEMO SAMI, ALI…

Iako se svi susrećemo s manje više istim izazovima, nikad vam neću savjetovati da primijenite moje rutine od riječi do riječi. Uvijek ću vam reći da su rutine važne i korisne, ali nikad to da su upravo moje rutine najbolje i za vas. Moje rutine su samo moje. Jednako tako, vaše rutine bit će samo vaše jer ćete ih prilagoditi svojim potrebama i mogućnostima.

No, postoji jedno veliko ALI… Neke rutine su ipak univerzalne, a to znači potrebne svima koji žele biti produktivni i bolje organizirani. U kriznim situacijama to je još više istina. Evo samo tri primjera za takozvane univerzalne rutine, kako ih ja zovem:

  • Ustajanje čim se oglasi alarm – Umjesto pomicanja alarma na “samo pet minuta kasnije” ustati odmah znači imati prije svega samodisciplinu u trenutku najvećeg izazova na samom početku dana. Baš svatko mora prvo ovo savladati, želi li savladati išta teže i ozbiljnije.
  • Redovita tjelovježba – Manjina ljudi dosljedno brine o svom tijelu, a baš svi ovisimo upravo o tom “alatu” pri izvršavanju svojih zadataka.
  • Dnevno i tjedno planiranje – Rezultati svakoga od nas ovise isključivo o tome kako se za njih pripremamo. Planiranje je upravo to – dobra priprema.

I za kraj, želim vam što rasterećeniju svakodnevicu i što više dobrih rutina. Pomogne li vam u tome ovaj tekst, javite mi to svakako da se veselim zajedno s vama. 🙂

 

 

Odgovori

Želite biti u toku?