fbpx

Blog

KAKO ORGANIZIRATI OSOBNE FINANCIJE

kako uvesti red u osobne financije

U ovom blogu saznajte kako organizirati osobne financije i kako voditi kućni (osobni) budžet bez osjećaja gnjavaže ili odricanja. Prema rezultatima istraživanja koje je diljem Europe 2019. godine provela OECD (Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj), čak 50% ispitanih Hrvata izjasnilo se da nemaju tj. ne vode kućni budžet. To je ujedno bio i najlošiji rezultat među svim državama sudionicama ispitivanja. A kako je kod vas?

Moja univerzalna formula za organiziranje koju zovem RED, sadržana u svim edukacijama u Slagalici jednostavna je i vrlo učinkovita metoda primjenjiva i na upravljanje vlastitim novcem. Bez obzira na to u kojoj mjeri su vaše osobne i kućne financije u problemu, mogli biste barem provjeriti iduće korake i usporediti ih sa vlastitom situacijom ili vlastitim financijskim ciljevima (ako ih imate, a trebali biste ih imati).

Zašto organizirati osobne financije

Prije svakog organizacijskog savjeta o tome kako nešto organizirati, presudno je razjasniti zašto uopće ulazite u taj proces. Kad govorimo o vašem upravljanju vlastitim novcem i kućnim budžetom, govorimo dakle o vašim osobnim i obiteljskim financijskim željama tj. ciljevima. Evo koji bi temeljni ciljevi trebali biti iza vašeg organiziranja osobnih financija, pogotovo ako imate djecu:

  • da u svakom trenutku možete donijeti financijsku odluku ispravnu za sebe i svoju obitelj
  • da svoju djecu podučite odgovornom financijskom ponašanju
  • da nikada ne postanete teret drugima zbog vlastite financijske tj. egzistencijalne ugroženosti

Kako uvesti RED u osobne financije

Spomenuta formula uključuje R za razvrstavanje, E za eliminaciju i D za dodjeljivanje pametnog mjesta onome što odlučite zadržati. Evo što to znači na primjeru vaših financija i kućnog budžeta:

R

Razvrstajte sve svoje prihode i sve svoje rashode (troškove). Organizacija osobnih financija uvijek počinje s pregledom trenutnog stanja. U slučaju osobnog tj. obiteljskog budžeta to je tzv. bilanca stanja kućanstva te vaše tzv. netto bogatstvo. Kolika je ukupna novčana vrijednost svega što vi/vaša obitelj posjedujete? Kolike su sve vaše financijske obaveze? Jeste li likvidni tj. možete li svojim prihodima podmirivati svoje obaveze?

Razmislite o svom financijskom ponašanju. Jeste li svjesni ili impulzivni potrošač? Kupujete li prema popisu i planu ili svaki puta kad je nešto na sniženju ili kad vas netko nagovori na kupnju? Štedite li, koliko i za što točno?

Razmislite o svojim stvarnim potrebama. Ovo je zapravo nastavak prethodne točke. Vaša svijest o vašim stvarnim potrebama najviše utječe na vaše financijsko ponašanje. Ono što u financijskom smislu vjerujete i mislite pokazujete svojim trošenjem, a to znači donošenjem svojih dobrih ili loših financijskih odluka.

E

Eliminirajte svoje dugove. Počnite s otplatom odmah kako biste odmah i smanjili svoju zaduženost i nelikvidnost (nemogućnost da svojih prihodima podmirujete svoje financijske obaveze). Ne dozvolite da vas iznos duga demoralizira jer vjerojatno ne možete odmah početi otplaćivati u velikim ratama. Fokusirajte se na redovitost otplate i s vremenom pokušajte otplaćivati više. Bitno je da se dug smanjuje, a da novi dugovi ne nastaju.

Eliminirajte sve nepotrebne troškove. Krenite sa gašenjem pretplata na usluge koje ne koristite ili ih koristite vrlo rijetko i zapravo vam nisu ni potrebne.

Eliminirajte sve suvišne stvari iz svoje kuće, ali tako da ih prodate i time popravite svoju financijsku situaciju.

D

Definirajte svoj plan štednje.

Definirajte svoj plan potrošnje. Ovo je zapravo drugi naziv za vođenje mjesečnog budžeta, a to znači plana mjesečnih troškova. Svodi se na određivanje maksimalnih dozvoljenih iznosa troškova za pojedine kategorije roba i usluga i pridržavanje plana tijekom tog mjeseca. Ovdje spadaju i trajni nalozi koje uvodite planski za pojedine isplate sa svog tekućeg računa čim vam “sjedne” plaća ili drugi redovni prihod.

Definirajte obiteljski plan kuhanja i nabavke (kupovine). Ovo je najviše zanemarivan dio obiteljske potrošnje, a na koji redovito doslovno curi novac. Stoga ne zanemarujte činjenicu da velik dio vašeg budžeta otpada upravo na hranu i kućne i osobne potrepštine i kontrolirajte to. Planiranjem tjednog jelovnika i ciljanim odlascima u nabavku racionalizirat ćete ovu vrstu potrošnje i značajno poboljšati svoj tj. kućni budžet.

Kako organizirati osobne financije korak po korak

SOS vodič za osobne financijeUkoliko i dalje niste sigurni kako točno primijeniti ovdje navedene financijske planove i rasporede, evo rješenja. Sastavila sam detaljan “korak po korak” SOS vodič za organizaciju osobnih financija.

Vodič se sastoji od detaljnih opisa potrebnih koraka do vaše financijske sigurnosti, a za primjenu su vam na raspolaganju i motivacijsko-edukacijski materijali kao i same tablice bilance kućanstva, kućnog budžeta i otplate dugova.

Sve detalje o ovom praktičnom vodiču saznajte klikom OVDJE.

Želite biti u toku?