KAKO ORGANIZIRATI ODLASKE U KUPOVINU
Žurite u kupovinu nakon posla i onda ustanovite da ne znate gdje vam je popis? Uopće ne koristite popis? Nikad niste sigurni koliko i kojih namirnica imate u kući? Planiranje kuhanja kroz radni tjedan vam je najgora noćna mora? Krajnje je vrijeme da naučite kako organizirati odlaske u kupovinu. Saznajte zašto je vrlo korisno obavljati kupovine organizirano i planski te kako ih možete efikasno obavljati uz puno manje utrošenog vremena.
Zašto je korisno planirati i organizirati kupovine?
Svakodnevno primjećujem ljude čija kupovina sliči na turističko razgledavanje, a ne radi se baš o ljudima u mirovini koji imaju više vremena.
Takvi ljudi nisu efikasni i vrlo često zastajkuju kraj svake akcijske ponude. Općenito, ostavljaju dojam da ne znaju po što su točno došli.
Tri su najvažnije koristi koje organizacijom odlazaka u kupovine dobivate:
- stalna snabdjevenost kućanstva – imate nešto kad vam zatreba, a ne žurite u trgovinu u zadnji čas
- ušteda vremena i novca – znate kada kupujete, gdje, što i koliko
- mogućnost delegiranja – spreman popis omogućuje vam da kupovinu lakše prepustite drugima
Kako organizirati odlaske u kupovinu
Da biste obavili kupovinu efikasno, a to znači kupili sve što vam treba u što kraćem vremenu i uz što manje utjecaja na druge obaveze, neophodno je da unaprijed znate:
- što i koliko točno trebate kupiti – za to služi popis i on nastaje kontinuirano, a ne par minuta prije odlaska u kupovinu. Više o izradi popisa u nastavku teksta
- kamo trebate ići – vodite računa da je to mjesto dobro opskrbljeno i da je što bliže. To je posebno važno ako ne idete automobilom ili ne možete prepustiti odlazak nekome tko vozi
- kada točno trebate ići – o vašim ostalim dnevnim i tjednim obavezama ovisit će vaša odluka koje je vrijeme najbolje za odlazak u kupovinu, kao i odluka da li ćete ići vi ili netko od ukućana. Na primjer onaj od supružnika tko odvezete dijete na slobodnu aktivnost, umjesto da ga tamo čeka i igra igricu na mobitelu može za to vrijeme obaviti kupovinu. O tome odlučite prije početka radnog tjedna tj. dok radite tjedni raspored
Kako ćete sastaviti dobar popis za kupovinu?
Zapišite odmah, a ne kasnije – Kontinuirano dopunjavanje popisa znači da su vam komad papira ili odgovarajuća mobilna aplikacija uvijek pri ruci bez obzira gdje se nalazite. Dok ste van kuće može vam jednostavno pasti na pamet da nešto trebate kupiti i ukoliko to ne zapišete tog trena vjerojatno ćete kasnije zaboraviti. Kod kuće su to najčešće situacije kada nešto koristite i primijetite da je pri kraju ili upravo trošite zadnju količinu. Odmah takve stvari stavljajte na popis i on će biti uvijek spreman. Uz to, delegiranje kupovine bit će brzo i lako.
Grupirajte stvari na popisu – Male trgovine u kojima iza pulta stoji prodavač koji vam dodaje sve što vam treba odavno su nestale. Danas trebate ozbiljno hodati gurajući kolica da biste snabdjeli svoje kućanstvo tjednim zalihama. Zaboraviti nešto znači ili hodati natrag na drugi kraj supermarketa ili ponovno stati u red na nekom odjelu. Ima još gora varijanta – vraćati se nakon što ste upravo stigli kući. Gubitak vremena i strpljenja su neizbježne posljedice takvih situacija. Vraćanje od kuće ćete izbjeći imajući popis koji je potpun, a nepotrebno hodanje među policama time što ćete taj popis grupirati po odjelima. Tako će na primjer neorganizirani popis izgledati ovako: jaja, pivo, šećer, mlijeko, brašno, vino. Do svakog od tri odjela (mliječno, kolači, alkohol) hodat ćete dva puta. Organizirani popis će međutim, izgledati ovako: jaja, mlijeko, šećer, brašno, pivo, vino. Primjećujete razliku?
- Dodatni trik – ako uglavnom kupujete u istoj prodavaonici sigurno vam je dobro poznat raspored odjela. Znate kojim su redom organizirane police od ulaza pa do blagajne. Ako vaš popis prati taj isti redoslijed vaša će kupovina biti maksimalno efikasna. Najlakše ćete se uvjeriti u vremensku uštedu ako pogledate na sat prije i nakon kupovine tim redom. Ugodno ćete se iznenaditi.Za sve ostale vrste kupovina (odjeća, knjige, pokloni i sl.) popisi će biti kraći i jednostavniji, ali znati što idete kupiti te kamo i kada osnovna su pravila za efikasnu organizaciju kupovine i time i vašeg vremena.
Za dodatne savjete slobodno me kontaktirajte ovdje.