fbpx

ORGANIZACIJA PREHRANE ZA BOLJI IMUNITET

organizacija prehrane
Organizacija prehrane najučinkovitiji je način borbe protiv virusa pa tako i protiv zloglasnog Corona virusa. I najjeftiniji! Ne samo za pojedince i obitelji (trošak pregleda, lijekova, manja plaća zbog bolovanja) nego i za društvo u cjelini (turizam, proizvodnja, javne usluge)!
 
Žalosno je koliko medijskog prostora odlazi na senzacionalizam, ali za sve vas koji možda ne znate logiku digitalnih vijesti, svaki vaš klik nečija je zarada i histerični naslovi su vam pred očima samo s tom namjerom. No, ovo je samo mala digresija na situaciju koja me potaknula da vam skrenem pažnju na nešto puno važnije. Nešto tako jednostavno, tako zanemareno, a tako moćno. Na brigu i odgovornost o vlastitoj prehrani kao temelju vlastitog imuniteta.
Kako sumnjam da ćemo u našem društvu tako skoro doživjeti ozbiljnu nacionalnu strategiju o odgovornosti pojedinca za vlastito zdravlje, odlučila sam vam dati nekoliko jednostavnih savjeta kako bi vaša organizacija prehrane zaista bila u službi vašeg boljeg imuniteta. Svi ovi savjeti ne samo da će vam pomoći u usvajanju zdravih navika nego se i odlično nadovezuju na ovotjedni newsletter zadatak.

ORGANIZACIJA PREHRANE – RED POČINJE S PLANOM

 

SUOČITE SE SA LOŠIM PREHRAMBENIM NAVIKAMA POMOĆU FORMULE RED

 

R – razvrstajte na papiru (!) hranu koju jedete (koliko puta tjedno meso, koliko šećera, koliko pekarskih proizvoda ujutro, na poslu itd, koliko voća i povrća, koliko sirovog itd).
E – eliminirajte prerađene i nutritivno siromašne namirnice, pogotovo ako ih kupujete redovito (gazirani sokovi, keksi, juhe iz vrećice i sl). To ne znači da nećete imati kod kuće koji keks ili čips ili čokoladu, kako za djecu tako i za sebe. To jednostavno znači da ste odlučili ne jesti više takve stvari često ili iz dosade, a onda to prenijeti i na djecu. 
D – dodijelite mjesta namirnicama tako da su one nepoželjne (one koje imate za rijetke prilike) skrivene od pogleda (znači neprozirne kutije, gornje police, stražnje mjesto ili dublje mjesto itd) i van dohvata djece. To ne govorim zato što sam stručnjak nutricionizma. To govorim zato što je ljudski mozak pod najvećim utjecajem slike tj. onoga što vidi. Dodate li tome izazove sa samodisciplinom, uloga smještanja namirnica postaje presudna u stjecanju zdravijih prehrambenih navika.

UVEDITE ZDRAVE RUTINE

 

Sjećam se bakinog tanjura s voćem i povrćem kao da je bilo jučer. Sjećam se i bakine kutije sa slatkišima. No, najviše od svega sjećam se reda koji je kod bake za nas djecu bio nešto najnormalnije na svijetu. Nikakva prisila, kazna ili prijetnja. Jednostavno su se znale granice. Znate ono “nema slatkiša prije ručka” ili “voće i povrće se mora jesti”. Naravno da u početku nismo bili oduševljeni. No, s vremenom smo stekli naviku grickanja mrkve ili jabuke prije ručka, a slatkiša nakon ručka i ne nužno svaki dan.

Drugim riječima, pravila su postale rutine, a rutine su postale navike. 

KUPUJTE ZDRAVIJE I ŠTEDITE VRIJEME

 

Uhodavate li se tek u planiranju, organizacija prehrane vjerojatno vam je zahtjevna i komplicirana. U tom slučaju ozbiljno razmislite o dostavi zdravih namirnica na kućnu adresu. Na taj način ćete steći dvije korisne navike. Jedna je navika planiranja kupovine tj. narudžbe. Druga je navika kuhanja zdravijih jela. Jer, što platite trudit ćete se i maksimalno iskoristiti tj. pridržavati se isplaniranog jelovnika

Mene je oduševila Gajbica , mali domaći proizvođač organskog voća i povrća za Zagreb i okolicu. Sa velikim zadovoljstvom ih svima preporučujem otkako sam prvu gajbicu dobila na vrata. Štedim vrijeme odlaska u kupovinu. Ne razmišljam više o kvaliteti namirnica. I ono najbolje od svega, cijela obitelj jede zdravije nego ikad.

Nadam se da će vam dolazak proljeća i šarenilo sezonskih namirnica dati barem malo poticaja da vaša organizacija prehrane bude mudrija i zdravija.

 

 

Odgovori

Želite biti u toku?